סוגי זכוכית

בטווח סוגי זכוכית שטוחה ניתן למצוא:
זכוכית שקופה רגילה – זכוכית מסוג זה הינה הזכוכית השכיחה ביותר וקיימת בטווח רחב של עוביים החל מ2 מ"מ ועד 19 מ"מ.
זכוכית שקופה מחוסמת – זכוכית החזקה פי 4-5 ביחס לזכוכית השקופה הרגילה. הזכוכית המחוסמת הנה בעצם הזכוכית הרגילה אשר עוברת תהליך חיסום – חימום הזכוכית ב1000 מעלות למשך מספר דקות וקירורה במהירות . ניתן לחסם זכוכיות החל מעובי של 4 מ"מ.
זכוכית אקסטרה קליר (extra clear) – זכוכית נטולת עופרת ששקיפותה רבה יותר עקב הוצאת העופרת ממנה הגורמת להשתקפות צבע ירקרק מפינותיה. מתאימה במיוחד לצביעה כיוון שהגוון המתקבל קרוב היותר לצבע הנבחר עקב שקיפותה המרבית. נהוג להשתמש בסוג זכוכית זה בחיפויי קיר, מדפים, אקווריומים, ואף מקלחונים.
זכוכית רבודה (טריפלקס) – זכוכית זו הנה 2 שכבות זכוכית מודבקות בעובי סטנדרטי של כל זכוכית שבין 3 ל 6 מ"מ. בין שכבות הזכוכית מודבקת יריעת פלסטית( למינציה – שאותה אפשרי לנצל להוספת גוון לזכוכית או לשלב חומרים נוספים כגון רשתות, בדים פילם צבעוני או מודפס), דבר המגביר את הבטיחות של הזכוכית ושומר כי בעת התנפצותה היא אינה מתפרקת לרסיסים.אלא נסדקת בלבד ניתן לקבל זכוכית טריפלקס בעוביים נוספים על פי הזמנה מיוחדת ובתוספת חיסום לכל אחת משכבותיה.
זכוכית אנטי סאן (anti sun) – זכוכית המעמעמת את חדירת כמות האור דרכה ועל כן נחשבת למבודדת טמפרטורה טובה יותר, קיימת במבחר גוונים כגון : ירוק, כחול אפור וחום ובמגוון עוביים שבין 4 ל10 מ"מ
זכוכית פלאסמה – 2 שכבות זכוכית שבניהם מותקן פילם מיוחד המחובר למערכת החשמל. בעת ההדלקה הזכוכית הופכת משקופה לאטומה. מתאים לתיחום חללים משרדיים כגון חדרי ישיבות, ולשלב את הזכוכית בתוך מחיצות עם עבודות גבס מיוחדות. מחירה של זכוכית מסוג זה נחשב ליקר ביותר.
זכוכית רפלקטיבית – זכוכית מצופה בציפוי מתכתי המקנה לה מראה משתקף (מראה) . קיימת בעוביים של 4 עד 10 מ"מ. נמצאת לרוב בשימוש של חיפוי מבנים.
זכוכית מרושתת – זכוכית 6 מ"מ שבתוכה מוטבעת רשת המונעת את התפזרות רסיסיה.
זכוכית מוטבעת – זכוכית צבועה או שקופה עליה מוטבעת דוגמא בעובי שבין 4 ל 8 מ"מ. קיימים תתי סוגים לזכוכית זו המוכרים יותר כצ'ינצ'ילה, קארה, פיפיטה ואסיד.
בידודית – זכוכית בעלת 2 שכבות זכוכית ובניהם מרווח הפרדה מאלומיניום בעובי שונה וגרגירים מונעי רטיבות. זכוכית זו טובה לבידוד מרעשים ושמירה על טמפרטורת החדר. בשל המרווח הקיים בין 2 שכבות הזכוכית ניתן לשבץ בה מגוון דוגמאות, חריטות ואף הצללות.
ציפוי ננו לזכוכית – ציפוי זה הינו פעולה כימית מקרוסקופית המבוצעת על גבי משטח הזכוכית שבעצם גורמת לקשרים בין הזכוכית לציפוי ב 2 שלבים. הראשון ממלא את החורים המיקרוסקופיים במשטח הזכוכית והשני יוצר שכבת מגן סופית המונעת חדירה של לכלוך, אבק ואף מים. על כן זכוכית שעברה ציפוי ננו לא אינה מתלכלכת וכן אין עליה סימני אבנית.

בגלאסיקו עבודות זכוכית ניתן לבחור מגוון מוצרי זכוכית המיוצרים מכל סוגי הזכוכית המוזכרים בכתבה זו.

דילוג לתוכן