מקלחונים היום

כיום לא תמצאו כמעט חדר אמבטיה בישראל שלא נבנה בו מקלחון, בחלק מהבתים המקלחון הוא בנוסף לאמבטיה,ובהרבה מהדירות קיים כיום אך ורק מקלחון, כיוון שנוחות הרחצה בו וכן ההבנה שבעידן המודרני שבו אנו רצים אחרי הזמן אין לנו עוד זמן לאמבטיות קצף גוזלות זמן, אלא מעדיפים מקלחות קצרות חסכוניות ויעילות, וכן וחשיבה לעתיד הרחוק ליום שבו יהיה לנו כבר קצת יותר קשה להיכנס לתוך אמבט. אבל חווית הרחצה במקלחון תהיה מושלמת ומהנה רק אם יתוחם בעזרת מחיצת זכוכית שתמנע מכל המים לצאת החוצה, תיצור על איזור רחצה מבודד, אינטימי ושחום המקלחת לא בורח ממנו. יתרון נוסף של המקלחון הוא ניצול טוב יותר של מרחב חלל האמבטיה ,וליהנות מחדר אמבט מרווח. התקנת מקלחון מזכוכית תעניק לאזור הרחצה מראה עיצובי נקי, אסטטי ומרשים וחוויה שניתן בה ליהנות ממקלחת קצרה במקלחון.

בשנים האחרונות תחום המקלחונים בפרט וגימור הזכוכית בבית בכלל התפתח ושודרג עד מאוד, וכל הזמן נכנסים לשוק עיצובים חדשים. ניתן למצוא מגוון רחב של מקלחונים מסוגים שונים כשההבדל בינם הוא המראה, סוגי הגימור, פרופילים והפרזול, עובי הזכוכית ממנו הוא מותקן, אופן הפתיחה ועוד אלמנטים נוספים המתוקנים יחד עם המקלחון, כך שכל אחד יכול היום לרכוש את המקלחון המושלם עבור חדר האמבטיה שלו.

דגשים בקניית מקלחונים

פתיחת המקלחון
צורת פתיחת המקלחון הנה דגש ששי לשים עליו את הדעת. איש מקלחונים וזכוכית מקצועי יבחן את מבנה חדר האמבטיה,
את גודלו ויעזור לך בבחירת צורת הפתיחה האופטימלית והנוחה ביותר עבורך.

מבנה המקלחון
מבנה המקלחון מתחשב בצורת החלל המיועד לרחצה ועל כן ניתן לבחור בין מקלחון פינתי, מקלחון חזית , מקלחון מעוגל או מקלחון הבנוי בהתאמה אישית אשר ויכול להיות בצורת משושה או בכל חיתוך או גימור המתאים את עצמו לתנאים בשטח הרחצה.

עובי המקלחון – בעבר ניתן היה למצוא בשוק מקלחונים סטנדרטיים שהגיעו עם מסגרת אלומיניום בעובי של 6 מ"מ. כיום ניתן לבנות מקלחונים במראה נקי ללא מסגרות למיניהם כשעובי הזכוכית רצוי שתהיה 8 מ"מ לפחות ולא יותר מ10 מ"מ.

עיצוב המקלחון
בעבר ניתן היה למצוא מקלחונים בגימור שקוף, חלבי או בדוגמה פשוטה כגון סים. כיום אין סוף למגוון הגימורים שניתן למצוא למקלחון, החל מזכוכית שקפה רגילה, זכוכית קליר שהינה שקופה אף יותר עקב תהליך הוצאת העופרת ממנה ועל כן היא אינה ירקרקה. כמו כן ניתן למצוא כמובן את הזכוכית החלבית (התזת חול) במראה שלם או בכל צורה שתוכלו להעלות על הדעת, וכמובן קיימים סוגי זכוכית כגון פפיטה, צ'ינצ'ילה מאסטר קארה ועוד.

אבזור המקלחון
כיום ניתן לבחור בין סוגי פרזול שונים להתקנת המקלחון ששונים במראה ובסוג החומר ממנו הם עשויים (פליז מצופה, נירוסטה), כמו כן ניתן למצוא אבזור משלים כדון כפתורי פתיחה מעוצבים לדלתות המקלחון, מתלי מגבת, התקנת מדפי זכוכית על גבי המקלחון עצמו ועוד.

דילוג לתוכן