טיפים להזמנת מקלחון


מה חשוב לדעת לפני שמזמינים מקלחון

תכנון מוקדם טרם קניית מקלחון הינו חשוב מאוד. קיימים בשוק מגוון מקלחונים במידות סטנדרטיות של 75X75 ובהפרש של 5 ס"מ עד 90X90 ובגובה קבוע של 180-185 ס"מ שלא תמיד יתאימו לגבוהים שבינינו. אפשרות אחרת הינה הזמנת מקלחון במידה אישית. איכות המקלחונים על פי מידה שווה אם לא עולה על זאת של המקלחונים הסטנדרטיים, אולם מחירו של מקלחון זה גבוהה יותר. ישנם מקרים שבהם לא כדאי בכלל להתקין מקלחון כגון אזור צר מידי שיקשה על התנועה בתוך המקלחון.

טרם שלב שיפוץ או בניה כדאי לבדוק קודם את היצע המקלחונים הקיים בשוק ולהתאים את השיפוץ אליו. חשוב לדעת כי קירות המקלחון צריכות להתחיל מקו התחלת שיפוע הריצוף ולכן חשוב לתאם זאת עם איש הריצוף. אולם אם לא ניתן בשלב זה להתאים את המקלחון הסטנדרטי ישנם מספר דברים שחשוב לדעת טרם הזמנת מקלחון על פי מידה אישית

סוגי המקלחונים:

ניתן לחלק את המקלחונים על פי מספר קטגוריות:

צורת פתיחת המקלחון:

מקלחון פתיחה שבו דלתות המקלחון יכולות להיפתח פנימה והחוצה בטווח רחב של זוויות התלויות בסוג הציר שנבחר,
ולעומתו מקלחון הזזה בו דלתותיו נעות על מסילה. יתרון מקלחון ההזזה הינו לחדרי אמבט קטנים שבו זווית פתיחת הדלת
אינה מהווה פרמטר לחישוב. יתרון נוסף של מקלחון ההזזה הינו שהוא אטום יותר ליציאת מים. חסרון של מקלחון זה
הינו הקושי הרבה יותר לנקות אותו והוא נוטה לצבור יותר לכלוך ועובש כיוון שיש בו אזורים הקשים להגעה.

מבנה המקלחון:

מבנה זה מושפע מהמצב הקיים בשטח. קיימים מקלחוני חזית במקרים שיש צורך בקירוי רק של צלע אחת בתוך אזור המקלחת. ניתן לבנות מקלחון זה מדלת בלבד, או מחלקי זכוכית קבועים בתוספת דלת, כמובן שדבר זה יחושב מתוך רוחב אזור הרחצה הקיים בשטח. לא מומלץ להתקין דלת מקלחון רחבה מ80 ס"מ. סוג נוסף הינו מקלחון פינתי בו יש להתקין 2 צלעות זכוכית בתוך חלל הרחצה בצורת האות ר'. גם במקלחון זה יש להתחשב במידות הקיימות בשטח לשם חלוקה טובה של דפנות זכוכית קבועה ודלת אחת או יותר. כמובן שמחירי המקלחון יעלה בהתאמה ישירה למידותיו ולכמות הצירים המותקנים עליו.

מקלחון מעוגל

מקלחון מעוגל – מלבד המקלחון היותר נפוץ שקירותיו ישרים קיים בשוק מקלחון מעוגל או מקלחון מקומר. יתרונותיו הינו
התאמתו לחדרי אמבט צרים יותר, אולם יש לקחת בחשבון כי שטח הרחצה במקלחון מסוג זה הנו קטן יותר ועל כן יכולה
להיות הרגשת צפיפות. קיימם בשוק מידות סטנדרטיות למקלחון מסוג זה של 80X80 ו 90X90 בלבד שהיא בעצם המידה
של צלעות הקירות הקיימים. אולם מקלחון זה הינו יקר יותר בהשוואה למקלחוני הסטנדרט הרבועים. הזמנת מקלחון מעוגל במידה מיוחדת הנה יקרה מאוד והרבה פעמים לא משתלמת.

סוגי זכוכית:

ניתן לבחור ולהזמין מקלחונים במגוון רחב של סוגי זכוכית אולם הדבר החשוב ביותר לדעת היא כי על פי התקן בישראל זכוכית המותקנת באזורים בעלי פוטנציאל החלקה חייבת להיות זכוכית מחוסמת או זכוכית רבודה (בעלת שכבות). אולם
מומלץ יותר להשתמש בזכוכית המחוסמת כיוון שהיא חזקה יותר(פי 4) ומבטיחה שבמקרה של שבירה היא תתנפץ
לרסיסים קטנים שאינם עלולים לחתוך לעומק את הרקמה האנושית. על מנת לוודא שאכן קניתם מקלחון מזכוכית מחוסמת
כל שעליכם לעשות הוא לחפש את הטבעת תו התקן על גביה.

בתוך הגבלת סוג זכוכית מחוסמת ניתן לבחור מספר טקסטורות שונות של זכוכית: חלקה, צרובה, חלבית, או צבועה. וכן ניתן להזמין כל צורה או עיצוב בתוך טווח אפשרויות זה כיד הדמיון הטובה.

אמבטיון:

זהו בעצם סוג של מקלחון המחלפה בזכוכית את תחום האמבט. גם הוא מגיע בגרסאות שונות של פתיחה ותיחום: אמבטיון הזזה, או בעל דלתות מעוצבות נפתחות בזוית, אמבטיון חזית או אמבטיון פינתי. אולם ניתן באמבטיון להתקין זכוכית הסוגרת את תחום האמבט לחלקית בלבד וגם זאת על ידי אזורים קבועים ודלתות. כמובן שניתן לסגור לחלוטין את אזור הרחצה גם באמבטיון.
יש לזכור שגובה הזכוכית המוקנת על גבי האמבט הינו קצר יותר כיוון שהתקנתו מתיחלה מדפנות האמבט עצמו. אולם פעמים רבות רוחבו של האמבטיון גדול יותר. כמובן ששוני זה בשטח הזכוכית משפיע ישירות על מחירו של האמבטיון.

דבר נוסף שחשוב לדעת בעת התקנת מקלחון או אמבטיון חדש הינו סוג ואיכות הפרזול המותקן עימו. יש לוודא כי אלו מיוצרים מאלומיניום
(כמו חלונות אלומיניום המותקנים בביתכם) וטוב יותר מנירוסטה שטבעו העדר החלדה, חשוב לוודא שהם מאיכות טובה. גם כאן ניתן לבחור
ממגוון דוגמאות וגימורים.

מקלחת נעימה.

דילוג לתוכן