מעקה זכוכית לבריכה

מדינת ישאל היא מדינה חמה, ועל כן עוד ועוד בתים פרטיים ואף דירות בעלות גג או מרפסת רחבה ומחוזקת בוחרים להתקין בריכת שחיה ביתית. כמעט ואין בית פרטי שנבנה כיום ללא אחת כזו. אין כמו להתרענן בה בימי הקיץ הלוהטים שלנו.

אולם עם ההחלטה להנות מבריכת שחיה, מגיעה גם אחריות גדולה. בבריכות פרטיות בניגוד לבריכות ציבוריות אין מציל, הבריכה לא מבוקרת בשעות פעילותה ונמצאת זמינה לבעליה בכל שעות היממה. לצערנו בשנים האחרונות עלו באחוזים ניכרים מקרי הטביעה בעיקר של ילדים בבריכות הביתיות ועל כן נקבעו כללים ותקנות המיועדים למנוע ככל הניתן הישנות מקרים מצערים אלה.

אחת הדרישות להנות מבריכת שחיה היא הדרישה להקים מעקה קבע המונע גישה ישירה לבריכה מכל פאותיה, מה שבהרבה מקרים "נחשב" כפוגם ביופייה של הבריכה ועל כן הפתרון הקיים והנדרש ביותר כיום בשוק הוא הקמת מעקה זכוכית לבריכה השומר על מראה נקי ואף מייפה את מראה הבריכה הכחולה והצלולה בחצר או בגג.

סוגי מעקות זכוכית לבריכה

ישנם מספר שיטות התקנה למעקה התלויות בתכנון מוקדם של הבריכה, או בהתחשבות במצב הקיים בשטח הבריכה קיימת. המגוון רחב ונחלק בעיקר ל2 השיטות הבאות:

  • מעקות שתולים: השומרים על מראה נקי במיוחד, כאשר התוצאה הנראית לעין היא זכוכית בלבד, המעוגנת בפרופילים מיוחדים השקועים ומבוטנים ברצפה המקיפה את הבריכה. גם כאן יש להקפיד על פי הוראות התכנון והבניה לשמור על מרחק של לפחות 1 מטר מסף הבריכה , אשר עליה להיות מרוצפת במשטח מונע החלקה. מעקה זכוכית שתול עונה על דרישות התקן לאחיזה רציפה לכל אורכו.
  •  מעקות על גבי עמודים: בעיקר נפוץ השימוש בעמודי נירוסטה או אלומיניום העמידים לאורך זמן לפגעי מזג האויר, השימוש בחומרי ניקוי וסינון המים והלחות הרבה הקיימים בסביבת הבריכה, עמודים אלה מעוגנים למשטח המקיף את הבריכה באמצעות קדיחתם לעומק  ועיגונם שיבטיח את חוזקם לאורך זמן. ניתן לבחור בין עמודים מלאים או עמודים קצרים.

מעקה זכוכית לבריכה – תקנים ובטיחות 

 

ת"י 1099 במהדורתו משנת 2018 קובע כי זכוכית (שמשה) המותקנת באלמנט כלשהו, בבריכת שחייה או באזורים אחרים שקיימת בהם סכנת החלקה על משטח רטוב, תהיה עשויה זכוכית בטיחות מסוג A. עובי הזכוכית ייקבע בהתאם לעקרונות תורת החוזק המפורטים בתקן.

גובה מעקה הזכוכית לא יפחת מגובה מעקה תיקני הנדרש במשטחים אופקיים, והוא כפוף להוראות ועדת התכנון והבניה המקומית המפיקה את ההיתר להקמת בריכת שחיה פרטית, על פי המלצות יועצי בטיחות לרוב נקבע הגובה 1.2 מ'.

לקריאת המסמך לחץ כאן.

קובץ תקנות התכנון והבניה קובעות כי המעקה המקיף את הבריכה חייב להיות מעקה קבע, כלומר מעקה שאינו פריק, המונע כניסה לא מבוקרת של בני אדם, ובכלל זה ילדים ופעוטות, לבריכת השחייה, מהוראות אלה נגזר שגם שער הכניסה למתחם הבריכה צריך להיות שער בעל  מנגנון טריקה ונעילה אוטומטי, שימנע גישה לבריכה גם אם פתחנו ושכחנו לסגור אותו. 

 

התוכנית הלאומית לבטיחות ילדים פרסמה מסמך דרישות מפורט לבריכות פרטיות בעומק 60 ס"מ ומעלה, ומלבד התייחסות המסמך לדרישות על פי תקנות התכנון והבניה אשר פרטנו כאן, קיימת דרישה מפורשת כי כל שטח בריכת השחייה צריך להיות גלוי וחשוף להתבוננות ופיקוח של האדם האחראי, ועל כן מעקה זכוכית הינו המעקה המומלץ. 

לקריאת המסמך לחץ כאן.

 

בטרם הזמנת מעקות זכוכית לבריכה חשוב להקפיד לעמוד בתקנים ובדרישות הבטיחות, ואנו בחברת גלאסיקו עבודות זכוכית מתחייבים לכך.

 
לקבלת הצעת מחיר
דילוג לתוכן